Gravid

Kom velforberedt igennem din graviditet med appen Gravid, der er udviklet i samarbejde med Jordemoderforeningen og Sundhedstyrelsen

gravid_screen6

 

app store Download til Iphone/ipad

google play Download til Android telefoner/tablets

Gravid – følg udviklingen fra Komiteen for Sundhedsoplysning i samarbejde med Jordemoderforeningen og Sundhedsstyrelsen og med støtte fra TrygFonden.

Appen guider dig igennem din graviditet, uge for uge. Du kan læse om alt fra parforhold og det livgivende møde mellem æg- og sædcelle til fødslens faser 9 måneder senere. Der er desuden en række nyttige og sjove redskaber, som hjælper dig med at holde styr på jordemoder-konsultationer, graviditetsøvelser og dine egne billeder og vigtige øjeblikke under graviditeten.

PUT DIN JORDEMODER I LOMMEN
Med Gravid – følg udviklingen har du altid 'din jordemoder' lige ved hånden. I appens leksikon kan du læse om din graviditet, og indholdet består af den nyeste viden, godkendt af Sundhedsstyrelsen og Jordemoderforeningen.

BARNETS BOG
Start på Barnets bog allerede under din graviditet. I appen finder du en smart dagbogsfunktion, hvor du kan gemme billeder og skrive om vigtige øjeblikke i din graviditet. Du kan nemt markere de vigtigste milepæle, og efter din graviditet kan du gemme eller printe i et flot design. Når du har født, kan du fortsætte Barnets bog i appen Min baby – det første år.

Appen indeholder:
• Graviditetens udvikling uge for uge
• Dagbog til dine bedste billeder og øjeblikke under din graviditet – kan nemt printes eller sendes til familie og venner
• Kalenderfunktion med overblik over dine aftaler med jordemoder og læge
• Mulighed for at tilføje egne aftaler og synkronisere med telefonens kalender
• Videoøvelser, der giver dig mulighed for fødselsforberedelse i dit eget hjem
• Råd om morgenkvalme og andre almindelige gener
• Tips om sex og parforhold, når I venter barn
• Råd om, hvordan du kan spise, drikke og motionere under graviditeten

• Tjeklister til indkøb af sikkert og praktisk børneudstyr
• Stort leksikon med alt om fødsel, smertelindring og barsel

Support & FAQ

Oplever du problemer, eller har du kommentarer, vil vi gerne have din feedback. Send en mail til gravid@sundkom.dk

Ofte stillede spørgsmål

  1. Hvordan eksporterer jeg min dagbog?
  2. Jeg kan ikke sende min dagbog
  3. Hvordan får jeg min dagbog over på min nye telefon?
  4. Hvordan sletter jeg en graviditet?
  5. Hvad gør jeg, hvis appen crasher?
  6. "Find vej-funktionen" virker ikke
  7. Appen er lang tid om at synkronisere

1. Hvordan eksporterer jeg min dagbog?

  1. Gå ind i "Dagbog"
  2. Sæt en finger på skærmen og træk ned
  3. "Eksportér dagbog" kommer frem ovenover dine dagbogsindlæg
  4. Tryk på "Eksportér dagbog" og gem filen via dropbox eller send den på email.

2. Jeg kan ikke sende min dagbog

Det er en god ide løbende at eksportere sin dagbog. Hvis man venter til ens barn fylder 1 år, kan ens dagbog fylde så meget at ens mailprogram ikke kan sende dagbogen.

Hvis man oplever, at man ikke kan sende dagbogen, kan man gemme sin dagbog i dropbox eller lignende programmer.

For at gemme i dropbox skal man downloade appen "dropbox" og oprette en profil eller bruge sin eksisterende dropbox-profil.

Herefter trykker man "Eksportér dagbog", men vælger "Åbn i dropbox".

3. Hvordan får jeg min dagbog over på min nye telefon?

  • Du skal altid eksportere din dagbog, før du rydder din gamle telefon, for at sikre at du ikke mister data.
  • Når du har eksporteret kan du downloade appen til din nye telefon og logge ind (med din eksisterende bruger) på den nye telefon.
  • Herefter er din data også på din nye telefon.

4. Hvordan sletter jeg en graviditet?

Hvis du har brug for at slette en graviditet, kan dette gøres under Indstillinger/rediger min graviditet.

  • Sæt fingeren cirka midt mellem graviditetens navn og fluebenet til højre
  • Kør fingeren til venstre 
  • Der opstår en slet knap
  • Tryk på slet

5. Hvad gør jeg, hvis appen crasher?

  • Åbn app'en igen.
  • Slå nogle af de andre apps fra, hvis du har flere i gang samtidigt: måske er telefonen 'overloaded'.

 Hvis dele af app'en ikke virker
− eller du oplever andre funktionsproblemer:

Det kan skyldes forstyrrelser, da app'en blev installeret, fx at forbindelsen svigtede.

  • Slet app'en fra din telefon
  • Hent den igen fra App Store og installer den på ny. Det er gratis, når du har installeret den én gang
  • Sørg for god internetforbindelse, imens du installerer og synkroniserer − Wi-Fi eller 4G. 

6. 'Find vej-funktionen' virker ikke (i 'Fødesteder')

  • Sørg for, at GPS'en er slået til, når du bruger funktionen 'Fødesteder'. Tjek dette i telefonens 'Indstillinger'. Nogle telefoner slår automatisk GPS'en fra, når de er indstillet til batterispare-mode. 

7. App'en er lang tid om at synkronisere

App'en er stor med meget indhold − og den bliver opdateret løbende − så det kan godt tage lidt tid at synkronisere. Afhængigt af din internetforbindelse skulle det dog aldrig tage mere end nogle ganske få minutter.

  • Sørg for at have god internetforbindelse − Wi-Fi eller 3G − når app'en synkroniserer. Du kan bruge app'en offline, når synkroniseringen er færdig.
  • Overvej, om du har mange fotos i din fotodagbog. Det kan gøre app'en tung at arbejde med. I så fald kan det betale sig at printe dagbogen ud løbende eller overføre nogle af billederne til telefonens eget galleri. 

Hvis du oplever andre problemer med app'en

Skriv til os på gravid@sundkom.dk

Ved henvendelse er det vigtig at oplyse:

  • Hvilken telefon du har (fx. iphone 6s) 
  • Hvilket styresystem (fx. ios 9.3.1)
  • Dine brugeroplysninger (den email-adresse du har brugt til brugeren på appen)

Vi har derimod ingen mulighed for at kontakte dig for support, hvis du nøjes med at skrive til App Store eller Google Play. 

Aktuelt

KFSbutik.dk er pt. ude af drift

Vi har desværre nogle tekniske udfordringer i vores Webbutik.
Vi arbejder ihærdigt på at løse dem, så det atter bliver muligt at bestille varer hos os.
Vi håber, fejlen bliver fundet og løst hurtigt 

Unge med stress og angst får hjælp under uddannelse

97% har fået udbytte af at deltage i indsats

Nyt projekt vil øge livskvaliteten hos kræftramte via digitale løsninger

EU-projektet E-Health4Cancer skal samle gode eksempler på digitale sundhedsløsninger for mennesker med kræft og deres pårørende i Europa

Funktionelle lidelser

Ny indsats skal hjælpe mennesker med funktionelle lidelser

Bedre trivsel i udskolingen

Trivselsindsatsen Basal imødekommer behovet for en indsats til udskolingen

Yderligere forlænget støtte til kommunal pårørendeindsats

Sundhedsstyrelsen forlænger igen muligheden for støtte til opstart og drift af pårørendeindsats