Oplever du problemer, eller har du kommentarer, vil vi gerne have din feedback. Send en mail til gravid@sundkom.dk
Ofte stillede spørgsmål
- Hvordan eksporterer jeg min dagbog?
- Jeg kan ikke sende min dagbog
- Hvordan får jeg min dagbog over på min nye telefon?
- Hvordan sletter jeg en graviditet?
- Hvad gør jeg, hvis appen crasher?
- "Find vej-funktionen" virker ikke
- Appen er lang tid om at synkronisere
1. Hvordan eksporterer jeg min dagbog?
- Gå ind i "Dagbog"
- Sæt en finger på skærmen og træk ned
- "Eksportér dagbog" kommer frem ovenover dine dagbogsindlæg
- Tryk på "Eksportér dagbog" og gem filen via dropbox eller send den på email.
2. Jeg kan ikke sende min dagbog
Det er en god ide løbende at eksportere sin dagbog. Hvis man venter til ens barn fylder 1 år, kan ens dagbog fylde så meget at ens mailprogram ikke kan sende dagbogen.
Hvis man oplever, at man ikke kan sende dagbogen, kan man gemme sin dagbog i dropbox eller lignende programmer.
For at gemme i dropbox skal man downloade appen "dropbox" og oprette en profil eller bruge sin eksisterende dropbox-profil.
Herefter trykker man "Eksportér dagbog", men vælger "Åbn i dropbox".
3. Hvordan får jeg min dagbog over på min nye telefon?
- Du skal altid eksportere din dagbog, før du rydder din gamle telefon, for at sikre at du ikke mister data.
- Når du har eksporteret kan du downloade appen til din nye telefon og logge ind (med din eksisterende bruger) på den nye telefon.
- Herefter er din data også på din nye telefon.
4. Hvordan sletter jeg en graviditet?
Hvis du har brug for at slette en graviditet, kan dette gøres under Indstillinger/rediger min graviditet.
- Sæt fingeren cirka midt mellem graviditetens navn og fluebenet til højre
- Kør fingeren til venstre
- Der opstår en slet knap
- Tryk på slet
5. Hvad gør jeg, hvis appen crasher?
- Åbn app'en igen.
- Slå nogle af de andre apps fra, hvis du har flere i gang samtidigt: måske er telefonen 'overloaded'.
Hvis dele af app'en ikke virker
− eller du oplever andre funktionsproblemer:
Det kan skyldes forstyrrelser, da app'en blev installeret, fx at forbindelsen svigtede.
- Slet app'en fra din telefon
- Hent den igen fra App Store og installer den på ny. Det er gratis, når du har installeret den én gang
- Sørg for god internetforbindelse, imens du installerer og synkroniserer − Wi-Fi eller 4G.
6. 'Find vej-funktionen' virker ikke (i 'Fødesteder')
- Sørg for, at GPS'en er slået til, når du bruger funktionen 'Fødesteder'. Tjek dette i telefonens 'Indstillinger'. Nogle telefoner slår automatisk GPS'en fra, når de er indstillet til batterispare-mode.
7. App'en er lang tid om at synkronisere
App'en er stor med meget indhold − og den bliver opdateret løbende − så det kan godt tage lidt tid at synkronisere. Afhængigt af din internetforbindelse skulle det dog aldrig tage mere end nogle ganske få minutter.
- Sørg for at have god internetforbindelse − Wi-Fi eller 3G − når app'en synkroniserer. Du kan bruge app'en offline, når synkroniseringen er færdig.
- Overvej, om du har mange fotos i din fotodagbog. Det kan gøre app'en tung at arbejde med. I så fald kan det betale sig at printe dagbogen ud løbende eller overføre nogle af billederne til telefonens eget galleri.
Hvis du oplever andre problemer med app'en
Skriv til os på gravid@sundkom.dk
Ved henvendelse er det vigtig at oplyse:
- Hvilken telefon du har (fx. iphone 6s)
- Hvilket styresystem (fx. ios 9.3.1)
- Dine brugeroplysninger (den email-adresse du har brugt til brugeren på appen)
Vi har derimod ingen mulighed for at kontakte dig for support, hvis du nøjes med at skrive til App Store eller Google Play.